Tuesday, October 2, 2012

Wedding Season - Sezona Vencanja

*** Pre, otprilike, dva meseca dobila sam veoma interesantan zadatak - da napravim vence za mladu i mladozenju, za vencanje koje ce biti obavljeno u skladu sa pravoslavnim obicajima. U 21. veku i tu postoje neki novi trendovi, za koje sam naknadno saznala da zapravo uopste nisu novi, vec naprotiv, predstavljaju vracanje starim obicajima, a odnose se na nosenje krune. Naime, u svojoj originalnoj i najstarijoj verziji pravoslavna vencanja su se obavljala sa vencima na glavama buduceg bracnog para. Ti prvobitni venci su bili pravljeni od lovorovog lisca i naknadno su bili zamenjeni krunama. Sada se ponovo vraca trend nosanja venaca, ali od svezeg ili susenog cveca. Medjutim, par koji se meni obratio ovim povodom imao je ideju da venci budu napravljeni od mesingane zice i ukraseni perlicama. Takodje je trebalo i  da verzija bude svedena i namerno nepravilnog oblika, a da ceo utisak bude naglasen nepravilnim formama perlica u obliku lomljenih kristala. Cela tema za svadbu je trebala da bude belo-zlatno. S odusevljenjem sam prihvatila ovaj zadak i za pocetak sa dala u potragu za odgovarajucim perlicama. Tako su se tu nasle brojne vrste, boje i oblici: providne seed perlice sa srebrnom postavom, bele sedefaste, krem sedefaste, zlatne i srebrne cevaste, providne fasetirane raznih velicina, lomljeni gorski kristali, mesecev kamen i, za mene, veoma interesantan rutilski kvarc koji u svojoj strukturi kao da ima tanka zlatna vlakanca.
Na  slici dole , koja u stvari predstavlja kao neki tematski storyboard ( belo-zlatno ) , mogu da se vide detalji sa probnih uzoraka venaca. Gotove vence na zalost nisam stigla da slikam, ali se nadam  da ce se dobro videti na fotografijama sa vencanja. Dok smo isprobavali odgovarajuce verzije , nekako se nametnullo da moj predlog grancice kojom bi se, eventualno, obogatio venac, dobije potpuno drugu svrhu  - uz neke izmene on je postao grancica, tj. ukras za kicenje svatova:). Tako sam ja dobila jedan veeeeeliki posao koji obavljam ovih dana:).

 Evo kako to izgleda na slici dole. Umesto ruzmarina dobije se nesto sto ce i kasnije moci da sluzi kao ukras, neki bros ili nesto slicno. I dok joj uvek radim ovu porudzbinu u glavi vec imam bezbroj ideja kakvi bi sve venci u ukrasi mogli da se naprave:). 



No comments:

Post a Comment