Thursday, July 28, 2011

Radionica nakita od bakra I NIVO

Vec duze vremena se bavim mislju da mom nakitu od heklane zice, nedostaje nesto. Da mu nesto fali. Nesto zbog cega bi  manje licio na Fiber Art, a vise na ozbiljne komade nakita. U nekom delu mozga mi se motalo da ono sto mu nedostaje je nekakv frame, neka cvrsca forma unutar ili oko koje bi se "desavala" inace sama po sebi zanimljiva tekstura od heklane zice sa perlicama. Da mu treba neka deblja zica koja bi sve to uokviravala, itd.

I tako, ukucavajuci na Google-u termin  "bakarna zica" naidjoh na predivan blog Bakarni nakit http://bakarninakit.blogspot.com/, na kome svoje radove objavljuje moja draga, mlada koleginica Marija Radosavljevic - Mara, Diplomirani graficki dizajner i Profersor grafickog dizajna.

Mara se vec dugo godina bavi izradom nakita od bakra i za to je stekla i Sertifikat zanatske komore grada Koblenz, u Nemackoj.  Ona drzi i radionice izrade nakita od bakra, a fotografije sa takvih radionica koje objavljuje na svom blogu su me odmah navele da je kontaktiram i prijavim se za I nivo radionice nakita od bakra. Mara rece " Ti crtaj, pa da nesto od toga napravimo." Receno, ucinjeno - masti sam pustila na volju...

Moram priznati da vec duze vreme proucavam na internetu sve sto se moze naci na temu Wire Wrap-a, Wire- weaving-a, kovanog nakita, itd. Na osnovu toga sam stekla utisak da je to dosta tesko i da se ne moze ni pomisljati o pocetku bavljenja takvim tehnikama bez  Wig-Jig-a i najmanje 10 vrsta specijalnih klesta, cekica i drugih alata. Mara me je uverila da je tacna izreka da je " svaka puska u rukama MandusicaVuka - ubojita!" :)! Lakoca sa kojom ona oblikuje zicu i postize zeljene forme samo uz pomoc obicnih ( do duse veoma kvalitetnih ) okruglih klesta je neverovatna. Kad ona radi izgleda tako lako, a kad ja probam..bas i ne:)! Pri tom, Mara me je naucila i da nisu potrebna neka ekstermno precizna merenja i savrseni kalupi za formiranje krivina - Mara sve radi odokativno, ona gleda crtez i okom odmerava gde, kako i koliko da uhvati i savije zicu. Ono sto se dobije bas zbog tih, nekih malih nesavrsenosti ima neki specifican sarm i zivot, i izgled kao da je to nesto sto je tek iskopano sa nekog arheoloskog nalazista. Da je savrsenije, ne bi valjalo:). 

Uglavnom, naucila sam dosta o oblikovanju zice, osnovnim tehnikama kovanja, patiniranja, itd. Sve ostalo je praksa i rad, uz koje se nadam da ce vremenom doci i do rutine i lakoce u oblikovanju formi koje za sada idu malcice teze, u stvari sporije.

Zaista preporucujem Maru svima koji zele da nauce nesto na ovu temu.

Ovo su snimci sa kursa koji su preuzeti sa Marinog bloga http://bakarninakit.blogspot.com/2011/07/radionica-nakita-od-bakra-i-nivo_8520.html

Nakit zbirno
Narukvica
Mara:)
Ja
Mindjusice sa heklanim detaljem unutar rama od zice
Prsten
Ponovo mindjusice
Privezak u obliku stilizovanog srca
.. i jos jednom


2 comments:

  1. Divan ti je ovaj nov nakit!!! Svaka čast!!!

    ReplyDelete
  2. Ej:)! Gde si, kako si:)? I hvala na komentaru:)!

    ReplyDelete