Sunday, July 5, 2009

Parcel from Germany! - Paketic iz Nemacke!



* And a reason for me to be very happy and inspired to make some new jewelry pieces. My friend Cat, Catrin Maier from Cat's Wire ( I have written a post about Cat a few posts bellow ), asked me some time ago what kind of wire I use for my wire bead crochet. I have revealed to her a secret that I am using the one from the florist shop! Basically, it is a very good wire, strong one! The only thing is that it is a little bit hard to work with it,and I thought it's a normal thing. But Cat asked me if I want her to send me some wire samples to test them. The difference is huge. This wire is so soft and flexible and it's much easier to work with it. Once I took the spool with golden tone wire I couldn't take my hands off. It's gone! I can't wait to start knitting with red one! While I was testing it I made those pieces above.

p.s. you can see that Cat sent me some extra things to test them on! Some crystals and minerals, and I am definitely going to think into that direction:)! Thanks Cat:)!

* I razlog za mene da budem bas srecna i inspirisana za pravljenje novih komada nakita. Moja drugarica Cat, Catrine Maier o kojoj sam pisala nekoliko postova ranije, pitala me je jednom prilikom koju zicu koristim. Otkrila sam joj tajnu da je to zica koju kupujem i radnji za snabdevanje cvecara! U osnovi, to je dobra zica, jaka! Jedino sto je po malo tesko raditi sa njom, bar sam tako mislila - da je to normalna stvar. Medjutim, Cat me je pitala da li zelim da mi posalje uzorke zice kojom ona radi da ih isprobam. Razlika je ogromna. Ova zica je veoma meka i fleksibilna. Mnogo je lakse raditi sa njom. Jednom kada sam pocela nisam mogla da prekinem. Kalem sa zicom u zlatnom tonu je vec potrosen! Isprobavajuci je, napravila sam komade koje mozete videti u postovima iznad ovog.

p.s. kao sto vidite Cat mi je poslala jos neke stvarcice da ih isprobam: kristalcice i minerale, a ja definitivno zelim da razmisljam i u tom pravcu:)! Hvala Cat!

3 comments:

  1. Divno je kada imaš prijatelja sa kojim možeš razmenjivati nova iskustva, ideje,repromaterijal...

    ReplyDelete
  2. Hvala Sandra:))) ( kasno Marko na Kosovo stize...sa povratnim komentarom, ali nije prekasno, nadam se:)!

    ReplyDelete